Wrangler Unlimited

DESIGN / EXTERIÉR

 

KAROSERIE

Wrangler je doslova originální stroj na zážitky. Skutečná automobilová legenda. Nadání jet kamkoli a dělat cokoli (v duchu hesla Go Anywhere, Do Anything™) navíc rozvíjí klasický funkční design: legendární sedmiotvorová maska chladiče, kruhové světlomety, odhalené závěsy kapoty a dveří, odnímatelné dveře, sklopné čelní okno, mlhové světlomety, robustní blatníky, náhradní kolo upevněné na zádi vozu a různé možnosti provedení střechy. Pro všechny, jež milují život v přírodě, představuje Wrangler dokonalé vyjádření zábavy, svobody a dobrodružství.

 

BARVY

 

Jeep® Wrangler Unlimited je nabízen v mnoha barevných odstínech dokonale ladících se stylem Jeep®:

 


Ověřte si u vašeho prodejce dostupnost barev.

 

KOLA A PNEUMATIKY

 

Volba kol modelu Jeep® Wrangler je základem k tomu, abyste zažili skvělá dobrodružství. Většina kol má konkávní design, který brání jejich poškrábání při jízdě v terénu. Kola z lehkých slitin snižují neodpruženou hmotu a umožňují tak přesnější řízení a lepší ovladatelnost.

 

 

 

DESIGN / INTERIÉR

 

INTERIÉR

Interiér modelu Wrangler Unlimited je tichý a nabízí na dotek příjemné měkké materiály. Poctou legendárnímu dědictví je madlo před spolujezdcem s nápisem „Jeep, Since 1941". K dalším vymoženostem patří vyhřívaná přední sedadla (na objednávku), kožené čalounění sedadel standardně u verze Sahara, automatická klimatizace s pylovým filtrem, multifunkční volant s ovladači rádia a chromovaná hlavice řadicí páky. Své cennosti můžete zamknout ve velké přihrádce mezi sedadly. Důležité věci mohou být pak po ruce v síťkách na dveřích.

 

 

 


SEDADLA

V chladných zimních měsících jistě oceníte vyhřívaná přední sedadla, která jsou k dispozici na objednávku v modelech Sahara a Rubicon. Design modelů Jeep® byl vždy charakteristický všestranností a praktičností, tak proč to teď měnit? Modely Wrangler nabízejí ve standardu sklopná zadní sedadla, která poskytují pohodlné sezení a variabilitu zavazadlového prostoru.

   


PŘÍSTROJOVÝ PANEL

Na středovém panelu jsou všechny ovládací prvky uspořádané velmi ergonomicky a v dobrém dosahu. Čtyři analogové kontrolní ukazatele vás spojují s extrémní technikou vozu. Kromě toho je standardem všech verzí palubní počítač EVIC, který umožňuje zobrazit různé doplňkové informace, jakými jsou venkovní teplota, kompas, průměrná spotřeba paliva, dojezd nebo čas jízdy. Volant s integrovanými ovladači dovoluje obsluhovat tempomat, audio systém, handsfree Bluetooth, systém UConnect® a navigaci (pokud je k dispozici).

 

 

 

 

NA PALUBĚ

   


PŘEPRAVNÍ KAPACITA

Wrangler nabízí dostatek prostoru všem cestujícím, jejich zavazadlům a všemu, co na cestách potřebují. Dvoudveřový Wrangler poskytuje při sklopených zadních sedadlech zavazadlový prostor o objemu 935 litrů.

 


PŘÍRUČNÍ SCHRÁNKA S POJISTKOU

Pro maximální svobodu při jízdě s nebem nad hlavou je připraveno místo pro bezpečné uložení vašich věcí. Vyjímatelný organizér navíc umožňuje uspořádat prostor podle potřeby. Pod ním se nachází velký prostor pro uložení CD nosičů, video kamery, MP3 přehrávače a dalších předmětů.

 


POLOHOVATELNÁ A SKLOPNÁ ZADNÍ SEDADLA

Změna uspořádání interiéru modelu Wrangler je jednoduchá a pohodlná díky sklopným zadním sedadlům. Sklopením celé řady (Wrangler) nebo jen části lze vytvořit prostor pro cokoliv.

 

 

 

 

ROHOŽ V ZAVAZADLOVÉM PROSTORU A ÚLOŽNÝ PROSTOR POD PODLAHOU

 

Oboustranná rohož v zavazadlovém prostoru chrání čalounění a úložný prostor pod podlahou čtyřdveřového modelu Wrangler umožňuje uložit cennější předměty. Vyjímatelný box má vyhrazený prostor pro uložení šroubů a matic dveří a také dílů pevné střechy.


 

 

Modely

 

WRANGLER SPORT

Díky modelu Jeep® Wrangler Sport s pohonem všech kol máte možnost vstoupit do světa vzrušujícího dobrodružství. Nechte se svést jeho mladistvým a sportovním stylem.

 

STANDARDNÍ VÝBAVA

  • Motor 2.8 CRD, 6stupňová manuální nebo 5stupňová automatická převodovka
  • Systém pohonu čtyř kol Command-Trac®
  • Přední náprava Dana 30 a zadní náprava Dana 44
  • ESP
  • Vícestupňové přední airbagy
  • Asistent rozjezdu do kopce (HSA)
  • Asistent sjezdu z kopce (HDC) - pouze pro automatickou převodovku
  • Imobilizér Sentry Key
  • Systém Start&Stop - pouze u manuální převodovky
  • Plátěná střecha Sunrider®
  • 16'' kola z lehké slitiny, on/offroadové pneumatiky Bridgestone 245/75 R16
  • Tempomat
  • Klimatizace s automatickou regulací teploty
  • Ovládání rádia na volantu
  • Media center 135 CD/MP3
  • 6 reproduktorů
  • Palubní počítač EVIC
  • Sedadla čalouněna černým textilem


WRANGLER SAHARA

Jeep® Wrangler Unlimited Sahara představuje elegantní verzi s netradiční výbavou pro maximální komfort na silnici. Tento model v městském provozu ohromí svým stylem. Město čeká na to, že ho prozkoumáte a zažijete nová dobrodružství.


STANDARDNÍ VÝBAVA - K VERZI SPORT NAVÍC:

  • 5stupňová automatická převodovka
  • Trubkové boční stupačky
  • Automatické přední světlomety
  • Hill Descent Control
  • Audio systém Alpine se subwooferem
  • 17palcová litá kola

Barvy a další možnosti se odvíjejí od dostupnosti.

 

WRANGLER RUBICON

Rubicon představuje ryzí dobrodružství a hrdost. Je schopen zdolat jakoukoliv cestu a poskytnout neopakovatelné zážitky z jízdy. Byl vytvořen pro ty, jež touží po svobodě jízdy na nejrafinovanějších a nejnáročnějších offroadových tratích.

 

 

 

Maximální zážitek Jeep® s motorem 2.8 CRD a automatickou převodovkou

  • Vysokovýkonný vypínatelný systém pohonu všech kol Rock-Trac® s převodovým poměrem 4:1
  • Přední a zadní uzávěrka diferenciálu Tru-Lok®
  • Přední elektronicky odpojitelný stabilizátor
  • Tuhá přední a zadní náprava Dana 44
  • Automatické přední světlomety
  • Ochranné prahy Rock Rails
  • 17" leštěná kola z lehkých slitin v šedé barvě, pneumatiky Goodyear 245/75 R17
  • Audio systém Alpine se subwooferem

Barvy karoserie a volitelná výbava jsou objednatelné v závislosti na dostupnosti.

 

 

VÝKON

 

VZNĚTOVÝ MOTOR 2.8 CRD

Mimořádný čtyřválec 2.8 16V DOHC CRD (Common Rail Diesel) poskytuje výkon 200 k při 3600 ot./min a točivý moment 460 Nm při 1600-2600 ot./min (s automatickou převodovkou).

ZÁŽEHOVÝ MOTOR PENTASTAR™ V6 3.6 S VARIABILNÍM ČASOVÁNÍM VENTILŮ VVT.

Tento účinný motor poskytuje sílu, která se k majestátnosti legendárního modelu Wrangler dokonale hodí. Vybaven je variabilním časováním ventilů a celohliníkovou konstrukcí.

 

TECHNOLOGIE START/STOP

 

Technologie START/STOP vypíná motor, když vůz stojí, a automaticky ho restartuje, jakmile sešlápnete spojkový pedál. Tato technologie v kombinovaném provozu snižuje spotřebu paliva o 12 % a emise CO2 o 13 %.


5STUPŇOVÁ AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA S ŘAZENÍM AUTOSTICK

 

Výjimečná účinnost a výkon. Vhodně zkrácený první převodový stupeň poskytuje výrazný tah bez zvýšení spotřeby paliva. Elektronicky řízený točivý moment umožňuje plynulou změnu převodových stupňů. Nový volič AutoStick® poskytuje možnost řazení jednotlivých převodových stupňů manuálně.

 

 

 

 

 

 

ZAVĚŠENÍ KOL

 

Rám vozu a geometrie zavěšení významně přispívají k výjimečnému offroadovému výkonu modelu Jeep Wrangler. Podélníky a příčníky rámu a také tuhé nápravy vpředu a vzadu zajišťují maximální pevnost a odolnost, která je nezbytná pro zdolávání nejextrémnějších podmínek a překážek. Jeep® Wrangler Unlimited je vybaven tuhou přední nápravou DANA 30 (u verze Rubicon vysoce odolná náprava DANA 44) s pětiprvkovým zavěšením, panhardskou tyčí, vinutými pružinami a stabilizátorem. Pětiprvkové zavěšení umožňuje dosáhnout přesného vedení nápravy bez vibrací. V nejnáročnějších offroadových situacích můžete aktivovat systém elektronicky odpojitelného stabilizátoru (ASBS), který je standardem verze Rubicon. Tento systém dovoluje dosáhnout výrazně většího výkyvu přední nápravy a tedy celkově více zkřížit obě nápravy. Tuhá zadní náprava využívá rovněž pětiprvkové zavěšení, avšak kyvná ramena jsou umístěna vně rámu a pružiny uvnitř, což umožnilo umístění nádrže paliva bezpečně do rámu. U všech modelů jsou tlumiče pérování nastavené tak, aby bylo odpružení měkčí a zajišťovalo optimální rovnováhu mezi dobrou stabilitou na silnici a schopnostmi v terénu.

 

 

 


Command-Trac®

 

Jeep® Wrangler Unlimited, který je určen pro ty nejnáročnější offroadové tratě, je výsledkem sedmdesátiletého vývoje systémů pohonu všech kol. Wrangler Unlimited Sahara využívá druhou generaci pohonu všech kol Command-Trac® s dvoustupňovou redukční převodovkou. Tento systém dovoluje kdykoliv změnit požadovaný typ pohonu v závislosti na stavu povrchu, což přispívá k celkově nižší spotřebě paliva. Redukovaný převodový poměr 2,72:1 násobí točivý moment na obou nápravách v nízkých rychlostech, čímž významně zvyšuje trakci v terénu. Volba pohonu všech kol se provádí vždy manuálně voličem na středové konzole.

 


Rock-Trac® a Tru-Lok®

 

Verze Rubicon je vybavena pohonem všech kol Rock-Trac® s dvoustupňovou redukční převodovkou s výjimečným převodovým poměrem 4,0:1, který zajišťuje dokonalou kontrolu a výrazně zlepšuje trakci, čímž vozu poskytuje extrémní schopnosti v terénu. Tato rozdělovací převodovka byla navržena speciálně pro model Rubicon a nejnáročnější offroadové podmínky. Oba systémy pohonu všech kol, tedy Command-Trac® i Rock-Trac®, nabízejí tři provozní režimy: 2WD, 4WD High a 4WD Low. Za normálních podmínek pracuje Command-Trac® s pohonem dvou kol (2WD) a přenáší 100 procent točivého momentu na zadní nápravu. V režimu 4WD High pak systém rozděluje točivý moment mezi nápravy v poměru 50/50. V tomto režimu rozdělovací převodovka nepracuje jako diferenciál a spojení mezi oběma nápravami je pevné. Proto je tento režim určen výhradně pro povrchy s nízkou přilnavostí (sníh, bláto, písek, štěrk a kameny). Režim 4WD Low je ideální pro jízdu v náročném terénu a násobí točivý moment na obou nápravách (4krát v případě pohonu Rock-Trac® a 2,7krát v případě pohonu Command-Trac®). Tento nízký rozsah je doporučen pouze při velmi špatné adhezi a v situacích, kdy je potřebný maximální točivý moment. Kdykoliv jedno z kol nápravy ztratí trakci nebo kontakt s povrchem, začne se točivý moment přenášet přes diferenciál právě na něj, což je sice nezbytné pro průjezd zatáčkou, avšak v terénu to znamená ztrátu trakce. Jeep Wrangler nabízí u všech verzí systém, jež je součástí elektronické kontroly stability ESP a který chování diferenciálu potlačuje. Systém BLD neboli Brake Lock Differential zablokuje kolo, které prokluzuje, což zapříčiní, že točivý moment se začne diferenciálem přenášet na kolo s lepší přilnavostí. Systém je plně automatický a nevyžaduje žádný zásah řidiče. V případě zařazení redukce se aktivuje nastavení OFF-ROAD. Brzdná síla na prokluzující kolo je v tomto případě intenzivnější a je vyvíjená po delší čas. Model Rubicon je vybaven uzávěrkami předního a zadního diferenciálu Tru-Lok® s celkovým převodem nápravy 4,10. Uzávěrky předního a zadního diferenciálu Tru-Lock® jsou určeny pro manévrování v nízkých rychlostech, například při lezení přes balvany a ve strmých svazích, kde rovnoměrně rozdělují točivý moment na obě kola nápravy, což je nutí otáčet se stejnou obvodovou rychlostí. Uzávěrky nápravových diferenciálů mohou být snadno zapnuty a vypnuty pomocí tlačítek na přístrojovém panelu. Pro maximální výkon v těžkém terénu je model Rubicon ve standardu vybaven elektronicky odpojitelným stabilizátorem přední nápravy, tzv. Active Sway Bar System (ASBS), který umožňuje větší křížení náprav a udržuje tak kola ve styku s povrchem i ve velmi náročných podmínkách. Stabilizátor se odpojuje tlačítkem na přístrojovém panelu a může být řidičem odpojen v režimu pohonu všech kol 4WD High a 4WD Low v rychlostech pod 29 km/h. Z bezpečnostních důvodů se stabilizátor automaticky připojí po překročení rychlosti 29 km/h. Díky odpojitelnému stabilizátoru se parametr zkřížení náprav vozidla RTI (Ramp Travel Index) zvýší z 652 na 832, což představuje nárůst o 28 %.

 

 

TECHNOLOGIE

 

ELEKTRICKÉ OVLÁDÁNÍ

Elektricky ovládaná okna jsou dodávána již ve standardu. Bezpečnost a pohodlí zvyšuje i dálkové centrální zamykání a odemykání. Vyhřívaná vnější zpětná zrcátka nezamrznou ani během jízdy.


KONTROLNÍ UKAZATELE

Moderní panel s kontrolními ukazateli byl inspirován leteckým průmyslem. Velké budíky jsou zvýrazněné stylovými chromovanými rámečky, jsou snadno čitelné a zahrnují kompas, ukazatel teploty a palubní počítač s průměrnou spotřebou paliva, dojezdem a časem jízdy.


TLAK V PNEUMATIKÁCH

Tlak v pneumatikách je pravidelně automaticky monitorován kvůli maximální bezpečnosti, optimálnímu výkonu a spotřebě paliva. Pokud předepsaný tlak poklesne, řidič je upozorněn kontrolkou na přístrojovém panelu.


OSVĚTLENÍ

Kruhové halogenové světlomety modelu Wrangler si zachovávají svůj původní tvar podobně jako sedmiotvorová maska chladiče, která dokonale charakterizuje značku Jeep®. Standardní mlhová světla dodávají ještě více světla, čímž přispívají k lepší bezpečnosti a viditelnosti. Alternátor 160 A poskytuje dostatek energie pro veškeré offroadové příslušenství (osvětlení, naviják a další).


ZVUK

Verze Sport nabízí v základní výbavě rádio s CD/DVD/MP3 přehrávačem, 6 reproduktory a zásuvkou AUX. Verze Sahara a Rubicon mají v základu rádio s CD/DVD/MP3 přehrávačem, 6,5" dotykový displej, 30Gb hard disk, prémiový audio systém Alpine® se 7 reproduktory (6 + subwoofer) a 6kanálový zesilovač o výkonu 368 W, což přináší čistý a mocný zvuk.

 

 

 

NAVIGAČNÍ SYSTÉM UCONNECT®


Satelitní navigace UConnect® představuje propracovaný systém, který zahrnuje kompletní navigaci s 2D/3D mapami, velkou dotykovou obrazovku a multimediální audio systém. Ten obsahuje AM / FM rádio, CD přehrávač, DVD, MP3, 30gigabitový hard disk, zásuvku USB a vstup AUX. Dotyková obrazovka o velikosti 6,5 palce je situovaná uprostřed přístrojového panelu. Jedná se o aktivní matrix TFT obrazovku (Thin Film Transistor), která poskytuje vynikající obraz všem cestujícím.

Optická čtečka akceptuje většinu běžných nosičů CD, CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD+RW, které mohou obsahovat soubory ve formátech MP3, WMA, JPEG, CD AUDIO, DVD-Audio, DVD-Video. Prostřednictvím MyGIG™ NAV lze na hard disk uložit hudební soubory, které představují přes 100 hodin poslechu. Jakmile jsou soubory uloženy na disk, mohou být rozděleny do alb podle řady funkcí, podobně jako v jukeboxu.

Součástí softwaru je také program Gracenote™, který automaticky rozpozná přehrávanou skladbu a podle databáze 4 milionů alb ji spojí s autorem, názvem a žánrem. Navigace nabízí širokou škálu funkcí, které učiní každou cestu zábavnou, a to i ve zcela neznámých lokalitách. Kartografická mapa zahrnuje podrobné evropské silnice včetně městských ulic a všech hlavních bodů zájmu. Velmi užitečná je schopnost vypracovat s předstihem až 12 tras s řadou zastávek (až 9 míst).

V případě, že oblast, kde se právě nacházíte, není zakreslena na mapě, můžete si vytvořit vlastní databázi zaznamů pohybu vozu a rozšířit tak informace systému. Navigace může navrženou trasu automaticky upravit v závislosti na informacích z reálného provozu v reálném čase prostřednictvím kanálu TMC (Traffic Message Channel).

 

 

BEZPEČNOST

 


AKTIVNÍ BEZPEČNOST

 

Jeep® Wrangler využívá ochranný rám z vysokopevnostní oceli, který je začleněn do středního sloupku a je propojen s podlahou vozu. Tento rám zlepšuje odolnost vozu při bočním nárazu, zvyšuje jeho pevnost, torzní tuhost a ovladatelnost. Mezi další bezpečnostní prvky patří pokročilé vícestupňové čelní airbagy, boční airbagy, rámová konstrukce, energii absorbující volant a sloupek volantu, integrovaný zádržný systém s tříbodovými bezpečnostními pásy na všech sedadlech a nouzový brzdový systém.

 

ABS S OFFROADOVOU KALIBRACÍ
Vůz je vybaven elektronickými senzory, které zajišťují, aby při brzdění nedocházelo k zablokování kol. Systém ABS umožňuje lepší kontrolu nad vozem během brzdění. Díky offroadovému nastavení dokáže porovnávat rychlost kola na jedné nápravě vůči druhé, podle čehož je schopen zjistit, zda se vůz nachází na špatném povrchu. V těchto situacích systém ABS zasahuje s malým zpožděním a dočasným blokováním kol pomáhá prokluzujícímu kolu dostat se na pevnější podklad, čímž zlepšuje brzdění a redukuje dráhu potřebnou k zastavení.

 

Enhanced Accident Response System (EARS)
Tento systém v případě nehody usnadňuje záchranným týmům najít a dostat se k cestujícím, a to díky automatickému zapnutí světel v interiéru a odemčení dveří po aktivaci airbagů. Systém EARS rovněž uzavírá přívod paliva do motoru.

 

ESP SE TŘEMI REŽIMY
Elektronická kontrola stability se třemi režimy umožňuje řidiči optimálně brzdit a snížit tak nedotáčivost nebo přetáčivost vozu. Systém ESP v modelu Jeep® Wrangler obsahuje:

  • Systém nouzového brzdění tzv. brzdový asistent BAS (Brake Assist System), který umožňuje uplatnit maximální brzdnou sílu a v případě nouzového brzdění snížit brzdnou dráhu;
  • Kontrolu trakce TCS (Traction Control System), která odhalí prokluz kol, na základě čehož sníží výkon motoru;
  • Systém elektronické kontroly proti převrácení ERM (Electronic Roll Mitigation), který na základě dat získaných od senzorů systému ESP odhalí riziko potenciálního převrácení vozidla a zasáhne vyvinutím brzdného účinku na jednotlivá kola;
  • Systém Brake Lock Differentials (BLD), který přibrzdí prokluzující kolo s cílem přenést točivý moment na druhé kolo nápravy. Systém BLD je navržen pro využití v terénu a proto se automaticky aktivuje při zařazení režimu 4WD Low.

 

Hill Descent Control (HDC)
Systém kontrolovaného sjíždění svahů Hill Descent Control sleduje sklon klesání vozu, na základě čehož zajišťuje plynulé a kontrolované sjíždění svahů na nerovném nebo kluzkém porvchu bez zásahu řidiče do brzdového systému. Systém automaticky brzdí jednotlivá kola tak, aby při sjíždění strmého svahu byla udržována přiměřená nízká rychlost.

 

Hill Start Assist (HSA)
Asistent rozjezdu do kopce Hill Start Assist poskytuje řidiči dostatečný čas při rozjezdu na přesunutí nohy z brzdy na plynový pedál a díky tomu dosáhnout hladkého rozjezdu do kopce. Systém udržuje v brzdové soustavě tlak po dobu dvou sekund od uvolnění brzdového pedálu.

 

Monitoring tlaku v pneumatikách (TPM)
Tento systém sleduje pokles tlaku v jednotlivých pneumatikách a o změně informuje řidiče. Systém je standardem všech verzí.

 

PASIVNÍ BEZPEČNOST

 

Vícestupňové čelní airbagy
Wrangler je vybaven pokročilými vícestupňovými čelními airbagy. Tyto airbagy poskytují okamžitou ochranu cestujících na předních sedadlech, a to odpovídajícím objemem nafouknutí v závislosti na síle nárazu.

 

Tříbodové bezpečnostní pásy
Tříbodové bezpečnostní pásy jsou instalovány na všech sedadlech.

 

SEDADLA ISOFIX
Umožňují snadné uchycení kompatibilních dětských autosedaček na zadních sedadlech.

 

KAROSERIE NA RÁMU
Konstrukce s karoserií posazenou na rámu zvyšuje pevnost, tuhost a odolnost modelu Jeep® Wrangler. Tato konstrukce zlepšuje účinnost zavěšení kol, snižuje hlučnost, vibrace a tvrdost a pomáhá eliminovat vrzání a skřípání.

 

OCHRANA PROTI ODCIZENÍ